امروز:پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403
امروز:پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403

افراد عادی هم توان یاب هستند

انسان با شناخت توانایی های محدود خود و مقایسه ی شرایطش با موجودات دیگر به خصوص هنگام مواجه شدن با مسایل عدیده یی که به مرور زمان برایش اتفاق افتاد، فهمید که به تنهایی قادر به تقابل با محیط پیرامون خود نیست و می بایست از توان دیگران به علاوه استفاده ی بهینه از وسایل و تجهیزات، این ضعف را جبران نماید.
از این رو تلاش کرد با تشکیل گروه و سپس جامعه و استفاده از اندیشه و توان دیگران، خود را قدرتمندتر از قبل سازد. پس به طور کلی انسان به معنای اعم، توان یاب و محتاج همکاری و استفاده از توان دیگری است تا وی را قادر به رسیدن به اهداف خود سازد.
امروزه با توجه به پیشرفت هایی که حاصل شده است نیاز بشر به همکاری و استفاده از توان دیگران بیش از پیش دیده می شود و با تخصصی شدن امور و نیز پیچیده تر شدن نیازهای انسان، لزوم برقراری هرچه بیشتر ارتباط با افراد مختلف جامعه ی بشری، احساس می شود. پس می توان گفت جميع بشر توان یاب اند. یعنی به دنبال توانی فراتر از توان خود هستند تا به کمک آن قادر به زندگی بهتر باشند.
با عنایت به توضیحات فوق، می توان گفت که معلولان نیز مستثنی از تشکیل گروه، مؤسسه و جامعه نیستند و بنا بر ضرورت های فعلی جامعه، نیاز بیشتری به تشکیل گروه و مؤسسه دارند تا بتوانند به صورت جمعی به رفع موانع و احقاق حقوق خود دست یابند.
انجام امور مربوط به معلولان را می بایست به خودشان واگذار نمود و این امر میسور نیست مگر با تشکیل گروه ها، مؤسسه ها، انجمن ها، شرکت ها و تعاونی ها و به واسطه ی آن شناسایی و جذب نخبگان معلول و توانمند جهت ادامه ی کار اصولی و منطقی در قالب مجموعه هایی که ذکر گردید.
برهمین اساس مؤسسه «حامی توان یابان توانا» تاسیس گردید تا با استفاده از فكر و توان نخبگان معلول، در راستای مطالبه گری، اطلاع رسانی، ارائه ی راهکارها و پیشنهادهای مناسب برای رفع موانع و مشکلات معلولان و اقشار آسیب پذیر جامعه گام های مؤثری بردارد.
ادعاهای مؤثری بردارد.
مؤسسه «حامی توان یابان توانا» صرفا برای رفع موانع و هموار کردن مسیر درست و به حق این عزیزان تأسیس گردیده و از همه ی مردم عزیز تقاضای حمایت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.